FC Utrecht heeft een nieuwe hoofdsponsor. De Duitse telecomreus T-Mobile maakt promotie van de achterzijde van het shirt naar de voorzijde. Ook was T-Mobile al innovatiepartner van de Domstedelingen. FC Utrecht en T-Mobile zijn een meerjarige overeenkomst aangegaan.
“Het is geweldig voor het Nederlandse voetbal dat dergelijke grote merken instappen, juist in deze onzekere tijden. Dat geeft een boost aan onze organisatie. Het toonaangevend partnership is ook schitterend nieuws voor al onze supporters die de afgelopen tijd hebben laten zien achter ons te staan. We zijn enorm trots dat beide aansprekende merken elkaar verder gaan versterken”, zegt Thijs van Es, Algemeen Directeur van FC Utrecht op de eigen website. “In de afgelopen jaren hebben we elkaar goed leren kennen en in deze vernieuwde samenwerking kunnen we maximaal profiteren van elkaars kwaliteiten. We zullen gebruik maken van het netwerk en de expertise van onze nieuwe hoofdsponsor om onze supporters nog sterker aan onze club te verbinden.”
Onno Rips van T-Mobile Nederland is ook blij met deze sponsordeal. Rips: “Wij voelen ons verwant met de ambitie van deze club en hebben dezelfde winnaarsmentaliteit. FC Utrecht is zich de laatste tijd enorm aan het ontwikkelen en wij willen daarin verder bijdragen richting de toekomst, voor supporters en Business Club Leden. Als innovatiepartner van FC Utrecht brengen wij nieuwe technologieën naar het stadion, bouwen we een nieuw experience center voor demonstraties voor onze zakelijke klanten en trekken we samen met FC Utrecht op in de gebiedsontwikkeling rondom Stadion Galgenwaard. Wij kijken uit naar een mooie samenwerking met de club, de spelers en haar supporters.”
Jubileumjaar
T-Mobile zal in het jubileumjaar van FC Utrecht, de club bestaat vandaag exact 50 jaar, zichtbaar zijn op alle shirts. Dat betekent niet alleen het eerste elftal maar ook bij Jong FC Utrecht en de voetbalacademie. Ook komt er een speciaal jubileumshirt. Nu T-Mobile op de voorkant van het shirt komt, zal de achterzijde weer worden benut voor spelersnamen. Een langgekoesterde wens van de fans van FC Utrecht. T-Mobile is ook al geruime tijd hoofdsponsor van Bayern München.