De verwachting is dat Nederlandse kansspelmarkt vanaf januari 2021 opengaat voor buitenlandse partijen. Nu heeft TOTO nog het alleenrecht, ook op adverteren. Om nu al voor te sorteren op een strijd is TOTO in een rap tempo clubs uit de Eredivisie aan het sponsoren.
Deze week werden er al samenwerkingen aangekondigd met Willem II, Sparta Rotterdam, FC Utrecht, FC Groningen, SC Heerenveen en ADO Den Haag. Vandaag kwamen daar FC Twente en RKC Waalwijk nog eens bij. De teller staat inmiddels dus op acht clubs uit de Eredivisie. Deze clubs krijgen ieder een bedrag van tussen de 200.000 en 300.000 euro per jaar. Hiervoor komt TOTO met haar logo op de mouw. Ook krijgt TOTO mogelijkheden om actief weddenschappen rondom het stadion te promoten of af te nemen.
TOTO is een oer-Hollandse aanbieder van sportweddenschappen en de enige legale aanbieder van sportweddenschappen in Nederland. Elke dag is er een groot aanbod van sportwedstrijden waarbij de speler een voorspelling kan plaatsen op een sportwedstrijd. TOTO is één van de zeven spellen van Nederlandse Loterij. Jaarlijks investeert Nederlandse Loterij meer dan 45 miljoen euro in de Nederlandse sport via het NOC*NSF.
Volgend jaar zal TOTO de concurrentie aan moeten gaan met partijen als Unibet, Bwin en Bet365. De verwachting is dat onze topclubs vanwege lucratieve deals in zee gaan met buitenlandse partijen. Het is daarom ook niet vreemd dat Feyenoord’s huidige hoofdsponsor Droomparken maar een contract heeft tot de zomer van 2021. Feyenoord sorteerde daarmee al voor op een mogelijke bookmaker als naam op het shirt.