TOTO sluit ook sponsordeal met Feyenoord

Feyenoord is de negende club in de Eredivisie die een samenwerking aan zal gaan met de TOTO. Beide partijen zijn een overeenkomst van drie seizoenen aangegaan, met een optie voor nog eens een jaar.

Joris van Dijk, commercieel directeur van Feyenoord, op de eigen website: ‘We zijn enorm blij met dit contract, dat we voor minimaal drie jaar aangaan met TOTO. Het is een uitdagende tijd voor de club die veel van onze energie vraagt, om ervoor te zorgen dat we de begroting op orde houden. Met dit mouwsponsorschap, dat behoort tot onze grootste sponsorcontracten, zetten we een belangrijke stap vooruit in de ambities die we voor aankomend seizoen en de periode daarna hebben.’

Voor Feyenoord wordt het de eerste sponsor op de mouw. Op de shirts komt het TOTO logo op de linkermouw te staan. ‘In de meest vooraanstaande competities hebben we de afgelopen jaren de ontwikkelingen gevolgd,’ aldus Van Dijk. ‘We zien nu ook mouwsponsors bij de topclubs in bijvoorbeeld de Premier League en La Liga. In overleg met onze hoofdpartner Droomparken hebben we de ruimte gekregen om voor deze positie op het shirt een sponsor te vinden. Het stemt ons zeer tevreden dat we dat nu kunnen invullen met een absoluut A-merk in de Nederlandse markt, dat de afgelopen jaren veelvuldig in de prijzen is gevallen voor hun marketingcampagnes.’

Eerder kondigde TOTO al sponsorcontracten aan met Willem II, Sparta Rotterdam, FC Utrecht, FC Groningen, SC Heerenveen, ADO Den Haag, FC Twente en RKC Waalwijk. Voor Feyenoord gaat het om een substantieel bedrag. Er wordt gesteld dat TOTO direct in de top van de sponsorpiramide komt. Daarmee zou Feyenoord jaarlijks een bedrag van minimaal 1 miljoen euro kunnen bijschrijven. TOTO is nog in gesprek met een tiende club. Het is nog onzeker of die deal doorgaat.