Adidas pakt dit jaar uit met het derde shirt van de grote Europese clubs. Er is zelfs blik aan sterren van eind jaren negentig en het begin van deze eeuw opengetrokken. Adidas lanceerde voor vijf Europese topclubs het derde shirt en de reacties zijn zeer positief. Vooral het derde shirt van Juventus kan op social media zoals X op veel lof rekenen.
Vijf Europese topclubs en vijf helden uit het verleden. Ga maar even na. Patrick Vieira (Arsenal), Bastian Schweinsteiger (Bayern Munchen), Alessandro Del Piero (Juventus), Rio Ferdinand (Manchester United) en Zinedine Zidane (Real Madrid). Het zijn niet zomaar de eerste de beste namen. Het vijftal lanceerde met Adidas de retroshirts die als derde shirts op de markt worden gebracht. Dat deed Adidas met deze clubs en een heuse fotoshoot en daar mogen die iconen in een casual look mét shirt van hun oude club niet ontbreken. En wie retro zegt, zegt ook het oude Adidas logo. Niet de wereldberoemde drie strepen maar het Adidas Original logo, of zoals Adidas het zelf noemt de Trefoil.
Opvallend genoeg ontbreekt Ajax. Gelet op de status midden jaren negentig had de Amsterdamse club zeker niet misstaan. Ook omdat Adidas en Ajax een aantal jaren geleden nog zeer succesvol het Bob Marley shirt uitbrachten. Nu blijft het dus bij vijf nog grotere clubs. De Adidas shirts kosten circa 100 euro per stuk. Dat zijn bedragen voor een shirt die vergelijkbaar zijn met de traditionele top drie in Nederland.
Manchester United presenteerde afgelopen dinsdag ook Matthijs de Ligt en Noussair Mazraoui in het derde tenue. Manchester United lanceerde op social media ook een fantastische video om het shirt te lanceren. Er zit zelfs een klein rolletje van Jaap Stam in.
You can't beat an Original.#MUFC || @adidasFootball pic.twitter.com/t9g3kiZVg3
— Manchester United (@ManUtd) August 14, 2024