MediaMarkt wordt de nieuwe hoofdsponsor van Feyenoord. Dat meldt De Telegraaf. De electronicaketen gaat een meerjarig contract met Feyenoord aan. Het is voor Feyenoord een recorddeal. Hiermee loopt de nummer twee van de Eredivisie in op de sponsorinkomsten die Ajax en PSV jaarlijks binnenhalen. In de komende drie seizoenen zou Feyenoord circa 20 miljoen euro aan sponsorinkomsten van MediaMarkt kunnen binnenhalen.
Mediamarkt Benelux gevestigd in Rotterdam
Het Benelux kantoor van MediaMarkt is gevestigd in Rotterdam. Eerder nam het nog een aantal winkels van het failliete BCC over. Mediamarkt is actief in twaalf Europese landen en boekte over 2023 een jaaromzet van 16.9 miljard euro. Volgens De Telegraaf speelt de internationale uitstraling van Feyenoord een rol. De afgelopen jaren maakte Feyenoord indruk in de Conference League (finale), de Europa League (kwartfinale) en dit jaar de groepsfase van de Champions League. Ook komend seizoen lijkt Feyenoord actief in de Champions League.
Niet Coolblue maar MediaMarkt
Eerder leek het er nog op dat Coolblue juist aan de haal ging met het shirtsponsorschap bij Feyenoord. Bij bekerduels kwam Coolblue veelvuldig voorbij met creatieve inhakers op de boarding. Ook de oprichter, ‘eindbaas’ én Feyenoord fan van het in Rotterdam gevestigde bedrijf, Pieter Zwart, maakte op social media al veelvuldig kwinkslagen richting een mogelijke shirtsponsoring van Feyenoord.
Wie waren er eerder hoofdsponsor van Feyenoord?
- Gouden Gids – 1982/1984
- Opel – 1984/1989 & 2013/2017
- Stad Rotterdam Verzekeringen (Fortis, ASR) – 1998/2013 met uitzondering van het seizoen 1996-1997.
- Eneco – 1996/1997
- Qurrent – 2017/2019
- Euro Parcs (voorheen Droom Parken) – 2019/2024