
Opvallend nieuws uit Den Bosch. Het Zwitserse sportmerk Fourteen doet namelijk zijn intrede in de Nederlandse markt en gaat vanaf het seizoen 2025-2026 de kleding van FC Den Bosch kleden. Het is de eerste Nederlandse club die zich aansluit bij Fourteen.
FC Den Bosch stelt op haar social media kanalen dat het een driejarige samenwerking is aangegaan met het ‘innovatieve Zwitserse sportmerk Fourteen, dat met ingang van het seizoen 2025/2026 optreedt als Official Kitwear Partner van de club’. Hiermee volgt Fourteen dus het Nederlandse sportmerk Robey in stadion De Vliert op.
Nike, Adidas, Castore en Robey zijn bekende namen in de Vriendenloterij Eredivisie en de Keuken Kampioen Divisie. Dat geldt dus niet voor Fourteen. Het Zwitserse sportmerk was van origine gefocust op tennis. Daar is eerder dit jaar een sponsordeal bijgekomen met de nationale voetbalbond van Kameroen. Verder zijn op de Fourteen website enkel voorbeelden vanuit het basketbal en tennis te vinden.
Fourteen: Entree in het Nederlandse voetbal
Andrea Picciau, CEO van Fourteen, op de website van FC Den Bosch: “We zijn ontzettend blij met deze kans om ons te verbinden aan FC Den Bosch. Deze samenwerking betekent onze entree in het Nederlandse voetbal – een belangrijke markt waarin we ons merk verder willen laten groeien. FC Den Bosch is een club met ambitie en karakter, wat naadloos aansluit bij de visie van Fourteen. We zullen kwalitatief sterke producten leveren, waarmee spelers én supporters met trots de kleuren van FC Den Bosch kunnen dragen.”
De kans is overigens niet groot dat FC Den Bosch het thuis- en uitshirt vandaag op de eigen Open Dag zal presenteren. Tijdens de Open Dag zijn er allerlei activiteiten inclusief een vriendschappelijk duel met competitiegenoot Roda JC. Richting carnaval (en daarmee Oeteldonk) zal FC Den Bosch traditiegetrouw ook een carnavalsshirt lanceren, uiteraard met Fourteen.