Nu Feyenoord op eigen kracht toch de voetbalpiramide wil gaan bereiken, heeft dat ook andere effecten. FC Dordrecht moet namelijk op zoek naar een nieuwe partner. Volgens de Schapenkoppen zal die ook snel volgen.
Een aantal jaar geleden besloot Feyenoord in tegenstelling tot Ajax, PSV en AZ niet toe te treden tot de voetbalpiramide. Volgens toenmalig technisch directeur Martin van Geel was het op dat moment financieel niet mogelijk. Met de kennis van nu is dat nog altijd een gemiste kans. Feyenoord wil daarom via de nieuw te vormen Onder 21 competitie door gaan stoten naar het profvoetbal. Een kampioenschap levert een promotie naar de Tweede Divisie op.
Vorig seizoen kwam het tot een samenwerking tussen Feyenoord en FC Dordrecht. De club uit de Keuken Kampioen Divisie kon jonge spelers van Feyenoord huren. Marco Boogers, toenmalig directeur van FC Dordrecht, in een zeer openhartig gesprek met RTV Rijnmond: ‘Ik was één dag weg en ze hadden een samenwerking met Feyenoord. Een hele verkeerde keuze. Maar Hans (red. De Zeeuw) wilde zó graag. Hij slaapt in een Feyenoordpyjama. Dat durf ik zwart op wit vast te leggen. Een hele slechte eigenschap’.
De Zeeuw kwam bij RTV Rijnmond ook aan het woord. Hij ontkent niet dat hij Feyenoord fan is, maar stelt tegelijkertijd dat de samenwerking tussen beide clubs op sportieve gronden was. De Zeeuw: ‘Het klopt dat ik een groot Feyenoordvolger ben, maar als we tegen elkaar spelen in de beker juich ik echt voor FC Dordrecht. En die sportieve samenwerking met Feyenoord kwam alleen maar omdat we het anders financieel niet konden bolwerken. Marco heeft m’n nummer en ik hoop echt dat we op een normale manier een bak koffie kunnen doen. No problem at all.’
Het afgelopen seizoen huurde FC Dordrecht een aantal spelers van Feyenoord. Een groot succes werd dat niet. FC Dordrecht streed samen met Helmond Sport om maar niet als hekkensluiter (nummer 20) te eindigen. Spelers als Ramón ten Hove, Jordy Wehrmann en Achraf El Bouchataoui kwamen niet uit de verf. Voor de beoogde eerste doelman Ten Hove volgde na een aantal wedstrijden een keeperswissel. Hierop keerde Ten Hove weer terug naar De Kuip. Volgens RTV Rijnmond gaat FC Dordrecht deze week een samenwerking met een andere club uit de Eredivisie aan.
FC Dordrecht is ook al enorm actief op de transfermarkt. Met Kevin Jansen, Arsenio Valpoort, Julius Bliek en sinds vandaag ook Kevin Vermeulen heeft FC Dordrecht in ieder geval in de as weer ervaring staan. Mogelijk leidt dat ook weer tot betere prestaties op het veld.
Copyright & kopiëren; 2025|WordPress thema door MH Themes
Beheer cookie toestemming
Om de beste ervaringen te bieden, gebruiken wij technologieën zoals cookies om informatie over je apparaat op te slaan en/of te raadplegen. Door in te stemmen met deze technologieën kunnen wij gegevens zoals surfgedrag of unieke ID's op deze site verwerken. Als je geen toestemming geeft of uw toestemming intrekt, kan dit een nadelige invloed hebben op bepaalde functies en mogelijkheden.
Functioneel
Altijd actief
De technische opslag of toegang is strikt noodzakelijk voor het legitieme doel het gebruik mogelijk te maken van een specifieke dienst waarom de abonnee of gebruiker uitdrukkelijk heeft gevraagd, of met als enig doel de uitvoering van de transmissie van een communicatie over een elektronisch communicatienetwerk.
Voorkeuren
De technische opslag of toegang is noodzakelijk voor het legitieme doel voorkeuren op te slaan die niet door de abonnee of gebruiker zijn aangevraagd.
Statistieken
De technische opslag of toegang die uitsluitend voor statistische doeleinden wordt gebruikt.De technische opslag of toegang die uitsluitend wordt gebruikt voor anonieme statistische doeleinden. Zonder dagvaarding, vrijwillige naleving door uw Internet Service Provider, of aanvullende gegevens van een derde partij, kan informatie die alleen voor dit doel wordt opgeslagen of opgehaald gewoonlijk niet worden gebruikt om je te identificeren.
Marketing
De technische opslag of toegang is nodig om gebruikersprofielen op te stellen voor het verzenden van reclame, of om de gebruiker op een site of over verschillende sites te volgen voor soortgelijke marketingdoeleinden.