
Het WK voetbal van 2026 in de Verenigde Staten, Mexico en Canada wordt een historisch toernooi: voor het eerst doen 48 landen mee en miljoenen supporters trekken naar Noord-Amerika. Voor Oranje-fans die afreizen, ligt er naast het voetbal ook een andere ervaring klaar: de kennismaking met Michelob ULTRA, het populairste bier van de Verenigde Staten. Een biertje wat nog niet in Nederland of Europa beschikbaar is.
Het bestverkochte bier in Amerika
Michelob ULTRA, net als onder andere Jupiler en Budweiser onderdeel van de Leuvense brouwerij AB InBev, is in de VS inmiddels het meest verkochte bier. Het verdrong recent het Mexicaanse Modelo Especial van de eerste plaats. Het bier staat bekend als een ‘superior light beer’. Een biertje met slechts 95 calorieën en 2,6 gram koolhydraten per flesje. Daarmee richt het zich vooral op sportieve en gezondheidsbewuste consumenten.
Sterke focus op voetbal
Voor AB InBev is het WK 2026 hét podium om Michelob ULTRA wereldwijd op de kaart te zetten. Het merk is officiële biersponsor van zowel de FIFA World Cup 2026 als de FIFA Club World Cup 2025, naast samenwerkingen met de Copa América, Major League Soccer en de Mexicaanse Voetbalfederatie. Daarmee is de kans groot dat Nederlandse fans tijdens hun reis in aanraking komen met Michelob ULTRA – of het nu in het stadion is, in een fanzone of gewoon in de horeca.
Messi als boegbeeld
Een belangrijke troef in die strategie is Lionel Messi, wereldwijd ambassadeur van Michelob ULTRA. De Argentijnse superster speelt de hoofdrol in campagnes zoals “Superior Hotel”, waarin hij zijn balvaardigheid laat zien om uiteindelijk een Michelob ULTRA te bemachtigen. Met Messi als gezicht positioneert het merk zich direct in het hart van het mondiale voetbal. Daarnaast timmert het in de Major League Soccer al aardig aan de weg met Miami FC, dat ook al door het biermerk is gesponsord.
Oranje-fans en nieuwe beleving
Voor Nederlandse supporters kan het WK 2026 dus naast een kennismaking met de Verenigde Staten ook een nieuw biertje opleveren. Michelob ULTRA koppelt een frisse smaak en een sportieve uitstraling aan de grootste sport ter wereld – en dat maakt het WK 2026 ook voor bierliefhebbers een bijzondere ervaring. En anders kunnen Nederlandse voetbalfans nog altijd uitwijken naar Heineken dat uiteraard ook wereldwijd beschikbaar is.
